Knäppa saker jag säger och gör

Ibland är det himla roligt att skratta ut hur knäpp jag har blivit. För att väga upp alla andra känslor liksom. Jag tappar inte ord lika ofta som förr, nu har jag lärt mig att tystna och vänta in ordet jag söker och det händer faktiskt att det kommer, alternativt att den jag pratar med fyller i rätt ord. Men ibland säger jag konstiga saker ändå. En gång pratade jag om att vi skulle skaffa tatueringar istället för tapeter och tyckte att min sambo såg oförstående ut. Jag har stått vid frysdisken på matvaruäffären och pratat om att jag är utfryst. Efter det började jag kallas för frozen hemma (vi hade ett litet barn som älskade frost-filmen också). Tyvärr händer det här så ofta att jag inte minns de flesta roliga situationer när jag sagt fel - minnet funkar ju inte heller som det ska. Men det finns ändå lite av en logik i mina felsägningar, ofta en koppling eller att jag blandar om rätt bokstäver till andra. Jag berättade för min dotter om när hon var liten och hade clementiner på fötterna - ordet jag letade var mockasiner. I förrgår pratade jag om diamanter när jag menade diskmedel.
 
Fortfarande känns det jobbigt när jag stått länge i kö, det blir äntligen min tur, en vänlig expedit/servitör/bartender etc frågar vad hen kan hjälpa mig med och det är helt  tomt i mitt huvud. "Eeh, jag ville köpa/beställa nåt?" Många är gångerna som jag bara beställt något för att jag blir stressad över att jag glömt.  Skönt att jag börjar tuffa till mig nu och vågar ta tid att tänka längre. När jag tränar och vilar mellan set i en maskin händer det ibland att nån stor stark kille kommer fram och frågar om vi kan köra samtidigt, alltså varannan gång. Sedan en tid tillbaka brukar jag svara att nej, jag gör helst klart själv först för annars blir jag stressad. Sen bjuder jag på att dessa killar säkert tycker att jag är otrevlig eller knäpp.
 
Nu måste jag lägga mig och vila under en varm filt. Är hemma förkyld idag och försöker piggna till så att jag orkar se luciatåg på eftermiddagen. För övrigt kallade jag tärna för särla för en vecka sedan.
Lotta
2016-12-27 @ 11:24:37

Hoppas julen har varit ok! God fortsättning!

Svar: Detsamma till dig, Lotta!
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utbrandheten.blogg.se

Det här är en opretentiös, personlig och ibland positiv blogg om att drabbas av utmattning.

RSS 2.0