Att höja självkänslan

 
 
Det här med prestationer har gnagt i mina tankar de senaste veckorna. Därför tänker jag att det är dags för mig att träna upp min självkänsla igen. Denna vecka gör jag listor enligt en övning för att stärka självkänslan. Jag ska skriva 4 listor. Vad jag har uppnått i livet som jag är stolt över, vilka bra egenskaper jag har, saker jag är bra på och saker som andra tycker att jag är bra på (även om jag inte håller med). Jag började igår efter att ha sneglat på det pappret i 2 dagar. Det tar tid. Jag vet inte riktigt varför det är svårt, det enklaste sättet att beskriva är väl att jag känner mig så himla fånig. Men det ska bli klart.
 
En annan övning jag fick går ut på att göra sådant som får en att må bra. Det har jag väldigt mycket lättare att åstadkomma! Oftast är sådana saker inte så avancerade, det behöver ju inte handla om lyxresor. Jag mår till exempel bra av att motionera, sova och skratta. Jag mår också bra av god mat, fredagar, gå på bio, se på serier eller film och umgås med vänner. Tur att det kommer en fredag varje vecka! Den här veckan har jag försökt fylla med saker som jag mår bra av: en promenad i solen, träning, valet att låta bli att träna och ligga i soffan framför sex and the city och massor av god mat. Dessutom gick jag på bio i förrgår och skrattade högt flera gånger under filmen. Jag fyllde även år tidigare under veckan och blev bjuden på restaurang av familjen som hade klätt upp sig (femåring i pytteklackskor och 14 åring i skjorta). Det känns som att jag gjort hur mycket som helst och det är bara torsdag. Dessutom är jag mindre trött än förra veckan, iallafall idag. Tror att en stor del har att göra med att jag även klarat av läkarbesök och löst strul med försäkringskassan - sådant är den värsta energitjuven för mig.
 
 
 
Emmy
2016-08-26 @ 16:07:34

Låter som en fin vecka! Grattis med dagen som de säger i Norge.

Jag har också klarat av läkarbesök samt mycket mycket läskigt avstämningsmöte (som inte var så läskigt på plats utan mest innan).

Och nu är det fredag igen, även min favorit. Så trevlig fredag och tack för en fin blogg!

Svar: Tack, snälla! Och grattis till dig med som klarat av både läkarbesök och läskigt avstämningsmöte. Skönt! Sånt är alltid läskigare innan och sedan inte så farligt. Klem, som de säger i Norge!
Sara

Linnéa
2016-09-06 @ 11:40:27
URL: http://bylittlenea.blogg.se/

Visst är det härligt att kunna karva fram det som gör en själv glad och att dessutom kunna unna sig det! Tror verkligen att det är viktigt för läkandet :)

Hittade nyss din blogg och har läst En hel del redan. Känner igen mig i mycket av det du skriver! Pepp och kram till dig!

Svar: Hej och tack. Vad glad jag blir och vilken fin blogg du har! Pepp och kram till dig med!
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utbrandheten.blogg.se

Det här är en opretentiös, personlig och ibland positiv blogg om att drabbas av utmattning.

RSS 2.0