Fredag i soffan

Jaha. Nu har jag gjort för mycket igen. Av anledningar arbetstränade jag både onsdag och torsdag istället för onsdag och fredag. 2 dagar på rad blev för mycket. Men nu vet jag det och det kan ju vara bra ifall jag skulle ha fått för mig att jag kunde gå upp i tid eller så. Gick för att handla på kvällen och när jag kom in på affären var det så ljust och ljudligt. Jag mindes inte vad jag gjorde där, vad jag skulle handla. Tog några strösaker (alltså, inte tog, utan betalade såklart) och gick hem. Sen la jag mig vid nio och sov sov sov. Idag ska jag vila hela dagen.
 
Jag kan väl inte hålla på att skriva om den där himla balansen mellan aktivitet och vila hela tiden, men alltså - det är inte enkelt. Jag antar att det är bra att jag tänker att jag vill och kan göra saker. Det är också bra för mig att, när så inte är fallet, träna på att säga nej och verkligen formulera högt att det blev för mycket och att jag inte orkar. Men det känns så tråkigt att inte orka sådant som jag verkligen vill. Ikväll till exempel, skulle jag ha ä !@#$%^&* middag hos en kär vän. Jag hade längtat hela veckan och sett fram emot att höra om allting jag har missat sen sist. Det skulle dessutom verkligen ha gett mig energi.
 
Men hursomhelst så är det fredag. Det är fredag och här sitter jag med ett ganska fantastiskt liv. En soffa att vila i, en podcast att lyssna på, friska barn och hur mycket bra som helst going on. Trivs fantastiskt bra på arbetsträningen (när den sker varannan dag) och har en härlig helg framför mig. Ni ser ju, hur många superlativ som helst. Det blir bra det här. Små steg.
 
 
Lotta
2016-10-07 @ 22:04:33

Den där gränsen.. den är väldigt svår att se för den är så väldigt osynlig!

Svar: Ja... Den syns inte alltid, men finns och känns. Kram!
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utbrandheten.blogg.se

Det här är en opretentiös, personlig och ibland positiv blogg om att drabbas av utmattning.

RSS 2.0