Att resa

 
 
Det finns så många resor jag vill göra och det finns så många resor jag vet att jag inte klarar av att göra.
De flesta människor gillar väl att resa, upptäcka nya platser, se andra kulturer och platser. Så även jag. Men nuförtiden finns det mycket nytt att ta hänsyn till. Inte minst ekonomiska förutsättningar. Vissa typer av resor är inte lika prioriterade längre, till exepel de som går till spännande städer. Jag orkar inte med intryck, höga ljud, att gå mycket och långt etc. Det jag drömmer om är istället charterresor, vilsamma resor med lugn och ro. Havet, en strand, en solstol och en pocketbok.
 
 
Snart ska jag iväg på en sådan resa. En veckas lugn och ro, avkoppling, tystnad, böcker på stranden och tid att vara.
 
 
Den här resan gör jag tillsammans med några vänner. Det innebär att jag får njuta av att sova ensam i sängen, inga små fötter som sparkar mig i huvudet mitt i natten och inget oavbrutet tjatter. Jag gissar att det kommer vara underbart den första natten, konstigt den andra, jobbigt den tredje osv.
 
 
Jag är så himla tacksam för att jag har utrymme att komma iväg själv. Längtar så efter att få prata utan att bli avbruten, fullfölja tankar och även släppa tankar, lyssna på musik och radioprogram och framförallt att se något annat än den miljö jag är så van vid.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utbrandheten.blogg.se

Det här är en opretentiös, personlig och ibland positiv blogg om att drabbas av utmattning.

RSS 2.0