Året jag händer

 
När jag fick utmattning trodde jag nog att jag skulle representera de duktiga flickor ännu en gång, vara ett skolboksexempel som återhämtar sig perfekt och snabbt med guldstjärna i kanten. Många är gångerna när jag blivit frustrerad och arg över att det inte går snabbbare - varför kan jag bara inte fixa det här, lägga in en extra växel? Det kunde jag ju alltid förut och nu aldrig. För inte så länge sedan hade jag ett möte där bland annat en person från försäkringskassan var med. Hen uttryckte sig på ett sätt som gick att tolka ungefär som att "Det går ju inte så snabbt det här, du går inte upp i tid så snabbt på arbetsträningen". Jag reagerade precis som jag brukar i tanken; åh nej, måste lägga in extra växeln, göra snabbare och bättre. Och sen. Sen hände det som jag har lärt mig och snart är proffs på. Jag kände igen den tanken, tillät den och lät det vara så. Det låter så enkelt och det gör sån skillnad. Bara detta att jag registrerar mina mönster och lägger på minnet hur jag reagerar och är van att göra. Bara det gör stor skillnad. Det blir enklare för mig att vara snäll med mig själv och att förstå varför jag är som jag är. Det blir enklare för mig att inte göra saker i direkt reaktion på andras krav utan stå stilla, andas och fortsätta hålla mig till min egen plan.
 
Kommande år känns lite som året jag händer. För jag hoppas att fler saker jag lärt mig kommer att märkas av. Att jag lärt mig fler saker om mig själv som gör att jag kan ändra i mitt sätt att leva på ett positivt sätt. Kommande år blir även året då jag går tillbaka ut i arbetslivet på riktigt. Gulp.
 
Jag vill önska ett gott nytt år till de som brukar gå in och läsa här. Jag hoppas att den nya året blir det du vill att det ska bli. Jag hoppas att du får det lugn och den återhämtning du behöver!
 
 
Lotta
2016-12-31 @ 16:09:37

Önskar dig en lugn och skön nyårsafton och så hoppas vi att 2017 blir året för oss!

Svar: Ja, vi hoppas på ett 2017 som passar oss! Kram och hoppas att du hade en bra nyårsafton.
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utbrandheten.blogg.se

Det här är en opretentiös, personlig och ibland positiv blogg om att drabbas av utmattning.

RSS 2.0