En mardröm om hur livet såg ut

 
Inatt drömde jag så hemskt. En mardröm och på vissa sätt en sanndröm. För jag drömde om hur livet såg ut förut, men med en twist. I drömmen var det tidig morgon och jag var stressad. Jag försökte vara tyst för att inte väcka minsta barnet och slippa skrik och bärande på tung unge. Mitt hår var otvättat, jag såg allmänt ovårdad ut och målade mig med en beige tuschpenna under ögonen för att se piggare ut. Yngsta barnet vaknade, kom upp och slet i mitt ben, vrålandes medan jag försökte göra rent mina glasögon och borsta tänderna. Jag försökte bära runt på barnet med ryggen i konstig vinkel för att inte resten av familjen skulle vakna och morgonen skulle bli dålig för alla. Jag upptäckte att jag hade missat flera samtal på min mobil från olika föräldrar till elever och jag hann inte äta frukost samt hade inga vettiga kläder. Varje gång jag satte ner mitt skrikande barn så blev det värre och jag försökte trä kläder över huvudet med skrattretande resultat. Slutligen skulle jag väcka min sambo men han bara sov och hörde inte hur jag bad honom ta över och hjälpa till med barnen. Sedan klev jag liksom ut från min egen kropp och kunde se allt från ett annat perspektiv som i en film. Jag försökte ropa till mig själv, alltså till den stackars stressade Sara som verkligen behövde komma iväg till jobbet, men det hördes inte. Jag tyckte så synd om henne och blev arg, så arg att jag skrek och spände kroppen så mycket att jag vaknade.
 
När jag vaknade fattade jag först inte att det var en dröm, jag låg med knuten näve och spända ömma käkar. Inte så svårt att analysera den drömmen. Herregud vilken process det här är, vilken bearbetning som bara pågår och pågår...
 
 
 
 
Lotta
2016-08-17 @ 14:13:29

Usch, låter otrevligt. Men det är mycket som händer när man sover. Många konstiga drömmar blir det..

Svar: Verkligen...
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

utbrandheten.blogg.se

Det här är en opretentiös, personlig och ibland positiv blogg om att drabbas av utmattning.

RSS 2.0